KVALITET
Ankenævn for lak og karrosseri behandler klager vedrørende lakeringsarbejde, karrosseriarbejde eller rustbeskyttelse udført af et medlem af AutoBranchen Danmark.
Darup Autolakeri ApS er medlem af Ankenævn for lak og karrosseri.
LÆS MERE
Kvalitet betyder først og fremmest, at virksomheden til stadighed kan opfylde kundens krav og forventninger til det arbejde, der leveres. Bilfabrikkerne, bilimportørerne, autoværkstederne, forsikringsselskaberne og de private kunder kræver alle kvalitet.
KS 2000 er FAI's kvalitetsstyringssystem, som består af kvalitetshåndbog som værktøj der giver vejledning i og retningslinier for de virksomheder, der ønsker at kunne levere et dokumenteret og kontrolleret kvalitetsprodukt som lever op til FAI's anbefalinger, standarder og minimumskrav til en færdig lakering.
Dette indebære desuden en slutkontrol før aflevering til kunden og kan anvendes ved uoverenstemmelse mellem værksted og kunde.
Målet med KS 2000, er at sikre et højt fagligt niveau og en høj kvalitet med hensyn til lakopbygning, farvetilpasning, glans, lagtykkelse, overfladestruktur og overfladerenhed. KS 2000 skal samtidig sikre en høj kvalitet og planlæning, garanti, pris, reklamationsgang og afvigelsesbehandling.
KS 2000 indeholder bl.a. FAI's standarder og normer, der angiver minimumskrav til en færdig lakering. Disse fastsætter udfaldskravene Dette indebære desuden en slutkontrol før aflevering til kunden og kan anvendes ved uoverenstemmelse mellem værksted og kunde.
KS 2000 kvalitetshåndbogen sikre tillige et "værktøj", der sikrer og dokumenterer et arbejde, der lever op til kundens forventninger. Desuden vil kvalitetsstyring kunne nedsætte antallet af reklamationer og omlakeringer